شاید هم شنید باشید رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا ترامپ در نطقی گفته است: آمریکایی بخرید و آمریکایی استخدام کنید. یعنی همان مفهومی که رهبر معظم انقلاب چندسالی است به آن تاکید دارد: «اقتصاد مقاومتی»

 

اگر در تاریخ پیشرفت برخی کشور ها همچون هند، فرانسه و … غیره گشتی بزنید خواهید دید، با عمل به اقتصاد درون زا و نگاه به درون و مصرف کالای میهنی به پیشرفت هایی رسیده اند.

 

مثلا کمپین “استادانه ساخته شده با غرور در آمریکا” که با درج برچسب مربوط به این کمپین در پشت محصولات سعی کرده اند فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را ترویج دهند.

کمپین “Crafted With Pride In USA” یا “استادانه ساخته شده با غرور در آمریکا” در سال ۱۹۸۳ به راه افتاد تا مصرف کننده های آمریکایی رو ترغیب کند که محصولات نساجی ساخت آمریکا رو خریداری کنند. بعضی از موضوعات استفاده شده در این کمپین به شرح زیر است:

۱- محصولات نساجی ساخت آمریکا در مجموع بالاترین ارزش رو از نظر کیفیت، ماندگاری، مد و قیمت دارند.

۲- خرید کالای ساخت آمریکا کمک می کند که شغل آمریکایی ها حفظ شود.

۳- برگشت پول به اقتصاد کشور موجب رونق و شکوفایی جامعه می شود.

این کمپین در اوایل دهه ی ۱۹۹۰ و با تصمیم بسیاری از تولیدکننده های صنعت نساجی آمریکا برای تولید محصولات خود در خارج از کشور و همین طور حمایت آن ها از NAFTA (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) از هم پاشید.

محصولی با لوگوی کمپین تبلیغاتی “Crafted With Pride In USA” یا “استادانه ساخته شده با غرور در آمریکا”

برگرفته از: http://made-in-ir.blog.ir/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *